Foto: REALITATEA.NET

Ca să dea bine în presă, oficialii Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu din Constanţa şi-au făcut un obicei din a prezenta cifre de trafic umflate din burtă bazându-se pe operaţiunile militare americane care se derulează în zonă. Astfel, conform ultimei raportări, cei de la Kogălniceanu anunţă cu surle şi trâmbiţe că traficul lor de pasageri a crescut chiar şi cu 139% faţă de anul precedent, în primele 9 luni ale anului. Ca să vă faceţi o idee despre cum se mint singuri şi cum îi mint şi pe ceilalţi, iată în continuare comunicatul integral şi mai apoi o să vă dau şi datele reale pe care le-au înregistrat:

“S.N. Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa S.A. a încheiat activitatea desfăşurată în luna septembrie 2014 înregistrând rezultate superioare faţă de luna septembrie 2013. În aceste condiţii, societatea a înregistrat în luna septembrie un trafic total de 20.124 pasageri, în creştere cu 102% faţă de septembrie 2013, cu o medie zilnică de 671 pasageri. De asemenea, a fost înregistrat un număr de 749 mişcări aeronave (aterizări şi decolări), în creştere cu 188% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o medie zilnică de 25 mişcări. Urmare a celor prezentate mai sus, în primele nouă luni din 2014, pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa s-a înregistrat un trafic total de 132.190 pasageri, în creştere cu 139% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013. De asemenea, a fost înregistrat în perioada ianuarie – septembrie 2014 un număr de 3.692 mişcări aeronave (aterizări şi decolări), în creştere cu 81% faţă de perioada ianuarie – septembrie 2013 . Până la sfârşitul lunii septembrie 2014 au fost transportate 738 tone de marfă.”

Читайте также  PRIMA VACANTA IN ASIA – PARTEA a III-a: BALI

Aşadar, niciun cuvânt despre cine sunt de fapt toţi aceşti pasageri număraţi de ei. Probabil că pentru că nu prea au ce face pe acolo pe la Constanţa, având în vedere că doar Turkish Airlines mai are vreo 4 zboruri pe săptămână, ei stau şi numără de zor militarii americani care se perindă prin baza militară. Dar cum aşa-zişii ziarişti înghit pe nerăsuflate cifrele furnizate, normal că unul precum directorul aeroportului, Cristian Moldovanu, care n-are nimic de-a face cu aviaţia, se împăunează cu astfel de cifre ca să îşi acopere eşecurile. Practic, singurul lui merit e că face parte din gaşca primarului Mazăre şi a preşedintelui suspendat al CJ, suspendat şi plecat în America, Nicuşor Constantinescu. Şi acum cifrele reale de trafic, furnizate tot de reprezentanţii aeroportului, la solicitarea mea expresă:

– total trafic civil în septembrie – 3.352 pasageri şi 52 mişcări aeronave în 2014 faţă de 9.144 pasageri şi 698 mişcări în 2013

– total trafic civil în primele 9 luni – 29.418 pasageri şi 624 mişcări în 2014 faţă de 48.255 şi 679 mişcări în 2013

– total trafic necomercial în septembrie – 16.772 pasageri şi 698 mişcări aeronave  în 2014 faţă de 776 pasageri şi 152 mişcări în 2013

– total trafic necomercial în primele 9 luni – 102.772 pasageri şi 3.068 mişcări în 2014 faţă de 6.967 pasageri şi 1.355 mişcări în 2013.

Cam aşa stau lucrurile, de fapt. Grosul traficului rezultă din mişcările trupelor americane care n-au nimic de-a face cu managementul civil al aeroportului care, prin urmare, n-are niciun merit chiar de-ar fi să-i numărăm laolaltă pe militari cu ceilalţi pasageri.