La scurt timp după ce compania Blue Air a anunțat pe Facebook că va suspenda zborurile Iași-Timișoara-Cluj din cauza ”fricțiunilor” cu Aeroportul ”Traian Vuia” Timișoara, reprezentanții aerogării au reacționat și au transmis presei varianta lor cu privire la acest scandal. Practic, oficialii AIT spun printre altele că serviciile aeroportuare se plătesc dar că sunt dispuși să poarte discuții pentru găsirea unor soluții. Iată în continuare, comunicatul lor integral:
”Referitor la articolele aparute in mass-media cu privire la posibila retragere a curselor operate de catre compania Blue Air pe rutele Timisoara – Cluj – Iasi, incepand cu data de 17 februarie 2018, Aeroportul Timisoara face urmatoarele precizari:
In ceea ce priveste colaborarea dintre Aeroportul Timisoara si compania aeriana Blue Air, aceasta este, intr-adevar, una de lunga durata si, fara indoiala, cu efecte benefice pentru ambele parti.
Comunicatul de presa al companiei Blue Air a fost unul surprinzator pentru noi intrucat, chiar daca au existat anumite neintelegeri la nivel inter-departamental, nu a existat nicio comunicare directa prealabila intre factorii decizionali direct implicati in colaborarea dintre cele doua societati, si anume: Directori Comerciali, Directori Economici si Directori Generali.
Consideram ca, in esenta, Aeroportul Timisoara trebuie sa ofere in baza contractelor incheiate intre parti servicii aeroportuare conform cerintelor si standardelor internationale ICAO, iar compania aeriana trebuie sa plateasca pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare si pentru prestarea serviciilor specifice. Orice discrepanta aparuta in colaborarea dintre cele doua societati, in planurile mai sus amintite, poate fi rezolvata pe cale amiabila, daca acest lucru se doreste. Prin urmare, noi consideram ca, in zilele urmatoare, conducerile cele doua societati pot gasi solutii care sa satisfaca interesul ambelor parti implicate si care, in afara de interesele comerciale legitime, sa conduca la continuarea prestarii de servicii de transport aerian de calitate oferite clientului nostru comun – pasagerul.”