Foto: OVIDIU VEREȘ/STUDIOV.RO

Compania națională TAROM continuă să dea semne că nu se simte prea bine în piață și că nu face față mediului concurențial din prezent, având în vedere că de trei ani este “înghețată” la un trafic de aproximativ 2,1 milioane de călători (dacă cifrele comunicate or fi corecte) și că pierderile financiare, deși în scădere de la an la an, sunt cu mult peste ceea ce fusese asumat în planul de management aprobat în martie 2013.

Astfel, TAROM anunță sec într-un comunicat de presă că din sezonul de vară 2015 renunță la operarea curselor București-Dublin, Iași-Dublin și Iași-Milano Bergamo. De fapt, adevărul e altul. TAROM a renunțat deja la operarea acestor zboruri având în vedere că pe site-ul companiei nu mai pot fi rezervate bilete pe aceste rute iar zborurile programate deja nu mai sunt efectuate, fiind anulate. Sper totuși ca măcar cei care și-au rezervat bilete să fi fost anunțați dacă operatorul tot nu a comunicat public că aceste curse sunt anulate deja. Pe de altă parte, era de așteptat să renunțe la aceste destinații având în vedere intrarea puternică pe piață a companiilor Ryanair cu zbor direct la Dublin și, respectiv, Wizz Air la Iași care tocmai se pregătește să lanseze cursele spre Bergamo. De unde rezultă că TAROM încă își caută drumul și nu știe încotro s-o apuce ca să nu mai vorbim de faptul că nu reușește să mai facă față pe vreo rută (nu mai zic de profit) unde îi apare un concurent direct.

Conform comunicatului de astăzi, în acest moment, TAROM are în programul de operare pentru sezonul de vară 2015, 43 de rute proprii,  dintre care 36 de rute cu plecare din România (Bucureşti, Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca) către destinaţii externe şi 7 rute domestice.

Читайте также  TAP PORTUGAL A RELUAT OPERAREA ZBORURILOR DIRECTE LISABONA-BUCUREȘTI

Compania TAROM va relua operea pe ruta Bucureşti – Valencia – Bucureşti, în perioada 19 iunie – 28 septembrie 2015, aceasta fiind dealtfel singura noutate majoră pregătită de ditamai compania națională. Nu mai are rost să facem vreo comparație cu vreo altă companie legacy, nici măcar la capitolul strategie de comunicare. Se putea masca foarte bine impotența de pe rutele la care compania renunță cu anunțarea unora noi sau a unei alte strategii de operare sau orice altceva… nu cu o singură lansare care oricum fusese anunțată deja separat în urmă cu puțin timp. În fine, ăsta este încă un exemplu că la TAROM, până nu se restructurează din temelii compania sau până nu va fi preluată de un alt operator aerian adevărat, nu se va întâmpla nimic bun. Christian Heinzmann, managerul privat belgian care a declanșat atâtea scandaluri, a dovedit deja că nu poate sau nu știe să facă ceva în această companie și mă și întreb de ce se mai încăpățânează să rămână? Iar ipoteza conform căreia i-au fost retrase multe dintre atribuțiile de CEO și de-aia nu poate să mai reformeze TAROM nu mai ține, după 2 ani de mandat… în 2 ani, ai suficient timp să îți dai seama dacă ai vreo șansă să faci ceea ce ți-ai propus sau nu. Și dacă vezi că își sunt omorâte toate inițiativele, să pleci… sau să acționezi într-adevăr ofensiv în lupta cu sistemul care, chipurile, îți pune piedici, nu să te complaci trăind cu el.

În aceste condiții, declarația lui din comunicatul de presă este de-a dreptul ridicolă: “Pentru sezonul de vară 2015, TAROM doreşte să continue procesul de consolidare şi dezvoltare a reţelei de rute  aflate în portofoliul companiei, pentru a asigura un produs bun pasagerilor săi în ceea ce priveşte programul de operare, având ca referinţă cererea pe piaţă. În acest demers s-au luat în calcul diminuarea pierderilor, eficientizarea utilizării aeronavelor, precum şi fezabilitatea curselor. Am reluat operarea pe relaţia Bucuresti- Valencia şi vom mări frecvenţele pe 5 alte destinatii  deja existente”, a declarat Christian Heinzmann, director general TAROM.

Читайте также  TRAFIC ÎN SCĂDERE ÎN 2015 LA AEROPORTUL CRAIOVA DIN CAUZA LUCRĂRILOR DE REABILITARE

În orarul de vară 2015, TAROM creşte frecvenţele pe următoarele curse:

Bucureşti– Madrid – Bucureşti (un total de 9 frecvenţe/săptămână) 

Bucureşti – Barcelona- Bucureşti (un total de 9 frecvenţe/săptămână) 

Bucureşti – Stockholm – Bucureşti (un total de 4 frecvenţe/săptămână)

Bucureşti – Beirut – Bucureşti (un total de 4 frecvenţe/săptămână în perioada iunie – septembrie)

Bucureşti – Amman – Bucureşti (un total de 3 frecvenţe/săptămână)

Din cauza lucrărilor de întreţinere pe anumite aeroporturi de destinaţie, orarele curselor planificate să opereze pe următoarele rute, au suferit mici modificări: Bucureşti – Roma – Bucureşti, Bucureşti – Larnaca – Bucureşti, Bucureşti – Bruxelles – Bucureşti. Din acelaşi motiv, operarea TAROM pe ruta interna Bucureşti – Oradea – Bucureşti a fost suspendata temporar.