Foto: FACEBOOK

Un scenariu de groază care însă pare cel mai plauzibil în acest moment. Copilotul aeronavei Airbus A320 care s-a prăbușit luni în Alpii francezi ar fi autorul direct al unei acțiuni deliberate de distrugere a avionului. Este ipoteza lansată astăzi într-o conferință de presă la Marsilia de procurorul Brice Robin, unul dintre cei implicați în anchetă privind accidentul aviatic. Practic, la un moment dat în timpul zborului, pilotul a părăsit cabina și, ulterior, copilotul a refuzat să îi deschidă ușa dar și să comunice cu acesta. Robin a precizat că potrivit sunetelor care se aud pe cutia neagră, copilotul era în viață și respira până la impact, fără a scoate însă niciun cuvânt.

Anchetatorii au declarat că acesta se numea Andreas Lubitz, avea 28 de ani și doar câteva sute de ore de zbor la activ. De asemenea, ei au precizat că tânărul nu se afla pe nicio listă de suspecți de terorism.

Rămas singur în cabină, Lubitz a refuzat să-i mai deschidă căpitanului ușa și ulterior, a comandat în mod intenționat coborârea aeronavei. “În mod intenționat, el a refuzat să deschidă ușa cabinei comandantului de bord. Apoi a acționat butonul care comanda pierdere de altitudine dintr-un motiv care ne este complet necunoscut însă care poate fi interpretat drept dorința de a distruge acest avion”, a afirmat procurorul.

El a mai adăugat că moartea celor 150 de oameni a fost “instantanee”. “Nu am auzit țipete decât chiar în ultimele momente”.

“În mod voluntar a permis pierderea de altitudine a avionului, care nu este cu totul anormală, poate fi un lucru legitim. Însă nu avea niciun motiv ca să o facă. Nu avea niciun motiv să-l împiedice pe colegul său să intre, nu avea niciun motiv să refuze să răspundă controlorilor aerieni. Nu avea niciun motiv să nu răspundă avioanelor din zonă. Acest lucru spune multe. Pentru moment, el respira normal. Nu era respirația unui om care urma să faca ceva. Nu s-a auzit niciun cuvânt. Repet, era o tăcere totală. Cred că victimele nu și-au dat seama decât în ultimul moment de ceea ce se întâmpla, pentru că, pe înregistrare, strigătul pilotului are loc cu doar câteva momente înainte de prăbușire. În carlingă, copilotul nu a pronunțat niciun cuvânt. În carlingă era o tăcere totală”, a continuat procurorul.

Читайте также  NOUL CLIP VIDEO DE PROMOVARE A BRUSSELS AIRLINES (VIDEO)

La scurt timp după aceste dezvăluiri, CEO-ul Lufthansa a ținut o conferință de presă în care a adus lămurir suplimentare despre acest copilot. Carsten Spohr a precizat că Lubitz, un fost însoțitor de zbor al companiei, a început procesul de pregătire în 2008. El a menționat că pe parcursul cursurilor nu a fost nimic în neregulă chiar dacă acestea au fost întrerupte la un moment dat pentru o vreme. Le-a reluat și și-a obținut licența de pilot comercial în 2013 când a devenit copilot. A trecut toate examenele practice și medicale, a mai menționat Spohr.

“Avem de a face cu o enigma”, a spus CEO-ul Lufthansa. El a confirmat că din cockpit poate fi anulat codul introdus de cineva care încearcă să intre din afară. Astfel, chiar dacă pilotul ar fi introdus codul corect, co-pilotul putea să apese un buton prin care să interzică accesul. Câteva minute mai târziu, Spohr a confirmat și că pilotul a introdus, într-adevăr codul corect de acces.

“În cele mai negre coșmaruri, nu ne-am fi imaginat că o asemenea tragedie poate avea loc în compania noastră”, a mai spus Spohr în timpul conferinței.

New York Times dezvăluise deja, citând o sursă apropiată anchetei, aspecte din secvențele audio surprinse de înregistratorul de bord: “La începutul zborului, se aude cum echipajul vorbește normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este împins înapoi, o ușă care se deschide și se închide, zgomote care arată că cineva bate în ușă și apoi nu mai este nicio conversație până în momentul prăbușirii”.