AERONAVA BOEING 737-800 ÎNREGISTRATĂ EI-EPG Foto: UN PASAGER RYANAIR

Călătoria de astăzi către Londra a aproape 200 de oameni a început cu o mare întârziere. Nu mai puțin de 6 ore au avut de așteptat pasagerii cursei Ryanair FR1006 București-Londra Stansted până să urce în aeronava care să-i transporte, în sfârșit, în capitala Regatului Unit. Motivul? O defecțiune apărută la aeronavă, se pare. Spun se pare pentru că informațiile furnizate de compania low-cost au fost foarte puține spre deloc.


Foto: UN PASAGER RYANAIR

Aeronava Boeing 737-800 înregistrată EI-EPG era programată să decoleze la ora 12:10. Avionul sosise de la Londra Stansted la 11:26, conform flightradar24.com. Potrivit unor pasageri însă, când a sosit ora îmbarcării, oamenii au fost anunțați că plecarea se va amâna. Motivul vehiculat a fost faptul că la aterizare, o pasăre a intrat într-unul dintre motoare care necesita acum intervenția tehnicienilor. Tehnicieni așteptați de la Londra, au declarat pentru NewsAir.ro aceeași pasageri.


Foto: UN PASAGER RYANAIR

Nimic deosebit, am putea spune. Astfel de necazuri pot apărea oricând și oriunde deși, dacă stau bine să mă găndesc, oficialii aeroportului bucureștean, cel mai mare din țară, se lăudau cu tot felul de metode de a îndepărta păsările din zona aeroportuară. În fine, mai scapă păsări și la case mai mari. Problema nu e asta. Problema este vechea meteahnă specifică mai ales companiilor low-cost, aceea de a nu da doi bani pe informarea corectă și permanentă a pasagerilor lor cu privire la situația zborurlui pentru care oamenii au plătit bilet chiar și low-cost. Ah, dar de fapt stați că la low-cost costă chiar și informația. Știți prea bine că în momentul rezervării, unele companii de acest fel vă cer 1,5 euro, de exemplu, ca să vă trimită pe sms detaliile de zbor. Ok, unii ar interveni și aici și ar spune că așa e modelul de business, să facă bani din orice. Ei bine, modelul de business low-cost se pare că nu prevede însă niciun pic de atenție față de pasageri. Așa se face că cei aproape 200 de călători ai zborului Ryanair spre Londra au fost lăsați de izbeliște la poarta 38 să aștepte… nici ei nu mai știau ce. Pentru că nu li s-a zis nici dacă vor mai pleca, nici când ar putea pleca, nici ce alternative au la dispoziție. Cum cei care asigură serviciile la sol pentru Ryanair, adică Menzies, habar n-aveau, evident că ai vrea să vorbești cu cineva de la Ryanair dar unde să-i găsești? Sau mai ales, unde îi găsești într-o asemenea situație? Încerci, evident, online și constați că te izbești de o serie de formulare și chestionare de completat care însă nu-ți rezolvă problema. Iar dacă vrei să suni, evident că dai peste un număr de telefon cu suprataxă (în cazul Ryanair, prețul fiind de 0.13 lire sterline/minut plus taxele adiționale pentru apeluri internaționale ale operatorului tău de telefonie).

Читайте также  TOPUL AEROPORTURILOR ROMÂNEȘTI ÎN 2016 (VIDEO)


Foto: UN PASAGER RYANAIR

După vreo 2 ore și jumătate de așteptare, pasagerii au primit sandwich-uri și băuturi răcoritoare. Informații, nu. Dar oamenii, cei mai mulți dintre ei, au stat pentru că vedeau aeronava pe platformă, chiar în fața lor la câțiva pași. Așa au putut urmări cu interes toată intervenția echipei de tehnicieni care a sosit într-un târziu.


Foto: UN PASAGER RYANAIR

Repet. Astfel de evenimente se mai întâmplă. La orice companie, oriunde în lume. Dar ce te costă, dacă tot zici că ești o companie care dorește să își îmbunătățească serviciile, ce te costă deci, să le oferi niște informații ălora de și-au cumpărat bilete și așteaptă nedumeriți o veste?


Foto: UN PASAGER RYANAIR

În cele din urmă, oamenii au fost îmbarcați în jurul orei 18:30 și au decolat spre Londra la 18:52, conform flightaradar24.com, cu o întârziere de 6 ore și 42 de minute. O întârziere pentru care oamenii nu au primit nicio explicație că deh, vine la pachet cu un zbor low-cost.


Foto: UN PASAGER RYANAIR

În urmă cu puțin timp, după decolarea aeronavei, am primit un răspuns oficial al companiei Ryanair pe care îl redau, integral, în continuare: ”Cursa București – Londra Stansted (FR1006) de astăzi, 4 mai, a fost întârziată din cauza unui eveniment minor de tipul “bird strike”, survenit la zborul inbound. Clienților le-au fost oferite vouchere pentru gustări și băuturi răcoritoare, timp în care inginerii au inspectat aeronava și au pregătit-o pentru serviciu. Ryanair le cere scuze clienților afectați de întârzierea călătoriei.”