Foto: OVIDIU VEREȘ/STUDIOV.RO

Compania maghiară low-cost Wizz Air, cu operațiuni și pe piața din România, apare în top 10 al celor mai puțin iubite companii aeriene din lume pe rețeaua de socializare Twitter, potrivit unui studiu realizat de agenția americană de marketing Fractl pentru Stratos Jet și publicat de revista Fortune. Transportatorul național TAROM, pe de altă parte, figurează în top 10 al celor mai iubite companii aeriene pe Twitter. Cercetarea a analizat 1,3 milioane de tweeturi pentru 70 de companii din întreaga lume. Au fost vizate mesajele din perioada sărbătorilor de la sfârșitul anului trecut (Ziua Recunoștinței și Crăciun), unele dintre cele mai aglomerate perioade pentru transportul aerian, dealtfel.

Topul celor mai detestați operatori aerieni este dominat de companii americane, pe primele trei poziții situându-se Spirit Airlines (cu un scor de -0,15), Frontier Airlines (-0,1) și American Airlines (-0,09). Ca să vă faceți o idee, un scor perfect negativ ar fi fost -1. Practic, agenția Fractl a trecut toate conversațiile de pe Twitter printr-un algoritm de analizare a sentimentelor pentru a elucida cât de pozitivă sau negativă este percepția pasagerilor față de o companie sau alta. Evident că un scor mai mic relevă un sentiment negativ față de acel transportator.

Iată, deci, topul celor mai detestate companii, cu Wizz Air pe poziția 9 a clasamentului mondial:

  • Spirit Airlines (-0,15)
  • Frontier Airlines (-0,1)
  • American Airlines (-0,1)
  • Delta Air Lines (-0,07)
  • Cebu Pacific (-0,06)
  • Allegiant Air (-0,05)
  • Viva Aerobus (-0,05)
  • Jetstar Airways (-0,05)
  • Wizz Air (-0,04)
  • SriLankan Airways (-0,04)
  • În topul celor mai iubite companii, TAROM a ieșit pe locul 9 în funcție de interacțiunile de pe Twitter:

    Читайте также  WIZZ AIR ADAUGĂ ȘASE DESTINAȚII NOI CU PLECARE DIN CRAIOVA ȘI SUCEAVA
  • Korean Air (0,57)
  • Air North Canada (0,55)
  • TUIFly (0,54)
  • TAP Portugal (0,53)
  • Air France (0,5)
  • Tiger Airways (0,49)
  • Monarch Airlines (0,49)
  • Icelandair (0,44)
  • TAROM (0,44)
  • Air New Zealand (0,43)
  • Același studiu a mai scos la iveală următoarele:

    • Pasagerilor le pasă foarte mult de confort sau lipsa acestuia. Tocmai de aceea cuvântul ”scaun” a apărut de 5,286 de ori în tweet-uri
    • Călătorii se simt imediat frustrați și se enervează. Înjurăturile au apărut de 14,490 de ori în tweet-urile analizate
    • Și totuși, oamenii pot fi și politicoși. Cuvântul ”mulțumesc” figurează de 101,798 ori în mesajele analizate.