Anul 2017 a însemnat pentru Aeroportul Internațional Oradea un an plin de evenimente și de realizări, așa își încep reprezentanții aerogării primul comunicat de presă din acest an, postat astăzi pe site-ul lor si pe pagina de Facebook aferentă, la scurt timp după ce NewsAir.ro a solicitat pe email informații legate de traficul pe anul precedent.

Astfel, de la Oradea au fost demarate, în 2017, zboruri regulate către noi destinații (Bucureşti – Iaşi, Barcelona – Girona, Milano – Bergamo, Londra – Stansted, Memmingen, Dusseldorf – Weeze) și curse charter (sezoniere) Constanța, Antalya. Toate acestea au condus, evident, la o sporire substanțială a numărului de pasageri și a numărului de zboruri.

Astfel, conform cifrelor prezentate de reprezentanții Aeroportului Internațional Oradea, în anul 2017, s-a înregistrat un trafic aerian de 162.902 pasageri faţă de 41.867 pasageri înregistraţi în anul 2016 (creştere de 289,09%) iar numărul mişcărilor de aeronave în anul 2017 a fost de 2.857 faţă de 1.823 în anul 2016 (creştere de 56,72%). Dintre călătorii care au utilizat serviciile aeroportului orădean anul trecut, 155,009 au zburat pe curse regulate și 7,893 pe curse charter.

Recordul de trafic pentru o zi în anul 2017 a fost înregistrat în data de 30.12.2017 când aeroportul a fost tranzitat de 1.320 pasageri. Anul 2018 a început cu un nou record de pasageri, astfel că în data de 2 Ianuarie s-a înregistrat un trafic aerian de 1.411 pasageri, mai transmit reprezentanții aerogării.

Cele mai populare destinații anul trecut au fost București-Iași, Londra Stansted și Barcelona-Girona.

Toate acestea se întâmplă însă într-o aerogară deloc încăpătoare care face față cu greu unui asemenea trafic. Situația de la Oradea nu este însă singulară pentru că mai peste tot în țară nimeni nu a prognozat creșterile de trafic iar aeroporturile sunt acum sufocate. Cu toții și-au dorit să crească traficul de pasageri însă nimeni nu a făcut nimic pentru a-și pregăti aeroporturile pentru astfel de creșteri și, ca de obicei în țara asta, au fost luați prin surprindere.

Читайте также  POFTIȚI PE CÂNTAR ÎNAINTE DE ÎMBARCARE

Ei bine, la Oradea, ca și pe alte aeroporturi, administraţia se concentrează în această perioadă pe proiectele de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, îndeosebi pentru executarea lucrărilor aferente proiectului “Construire, extindere și modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea”, astfel încât în anul 2018 să se creeze condiţii sporite de confort pentru pasageri, se precizează în comunicat. Măcar de s-ar crea rapid condiții minime de confort pentru că oferta din prezent este departe de așa ceva. Am călătorit la Oradea în vara anului trecut și dincolo de spațiile mici și neprimitoare atât de la Plecări, cât și de la Sosiri, mai luați în calcul și faptul că aeroportul nu are fluxuri separate intern/extern. Zborurile interne și externe se procesează alternativ, pe același traseu, pentru ca Poliția de frontieră să poată face controlul aferent. Deci, Doamne ferește să sosești la Oradea pe o cursă internă, în același timp cu un zbor extern. Mi s-a întâmplat la Suceava unde e la fel, dar despre asta vă povestesc într-un articol separat.

Pe de altă parte însă, pentru anul 2018, în sezonul estival vor fi adăugate din nou zborurile charter (sezoniere) către Antalya în zilele de sâmbătă, Constanţa cu o frecvenţă de două ori pe săptămână în zilele de luni şi joi, Creta în zilele de Miercuri , zboruri operate de compania aeriană Blue Air şi Antalya, zbor operat de către Compania Atlas Global în zilele de vineri, se mai arată în comunicat.