Foto: NEWSAIR.RO
Ca urmare a recentelor incidente cauzate de deficiențe de natură tehnică care au dus la anularea sau întârzierea mai multor zboruri TAROM, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a avut o întâlnire cu reprezentanții companiei producătoare ATR, de la care transportatorului național are în operare 9 aeronave ATR42 și ATR72. În cadrul întâlnirii cu reprezentantul ATR au fost convenite câteva direcţii de lucru pentru sprijinirea dezvoltării pe termen lung a activităţii de întreţinere şi reparaţie şi rentabilizarea orarului de zbor, precizează TAROM într-un comunicat de presă.
Ca urmare a acestor discuții, au fost convenite următoarele măsuri:
- ATR va trimite doi tehnicieni pentru a oferi asistență extinsă TAROM în evaluarea activității de întreținere – proceduri de lucru, model de lucru și de operare
- Analizarea și restructurarea stocului minim, precum și evaluarea contractului de pool pentru aprovizionarea cu piese de schimb pentru ca timpii de imobilizare ai aeronavelor să fie cât mai scurţi.
- TAROM va transmite producatorului un sumar al problemelor tehnice apărute în operarea curentă pentru analiză.
- Concomitent, ATR şi-a manifestat interesul de a participa la selecţia pe care TAROM doreşte să o facă pentru închirierea de aeronave în condiţii drylease. Producătorul va transmite în curând o ofertă de închiriere a două avioane de generaţie nouă, de tipul ATR 72-600.
Totodată, TAROM intenţionează să poarte discuţii bilaterale, de această natură, cu reprezentanţii tuturor companiilor producătoare de aeronave. Așa ar fi normal într-o piață concurențială și sper să se și întâmple asta.
Și, ca de obicei, la capitolul declarații oficiale stăm bine: “Am hotarât, cu sprijinul Ministrului Transporturilor, că este timpul să luăm măsuri pe toate planurile pentru a consolida încrederea pasagerilor noştri în serviciile oferite de TAROM. Rigoarea în ceea ce priveşte siguranţa zborurilor şi confortul pasagerilor rămân prioritare iar planul nostru este de a îmbunătăţi în cel mai scurt timp experienţa călătoriilor la bordul aeronavelor noastre”, a declarat Dan Plaveti, directorul general al TAROM. Eu mă întreb oare ce au păzit până acum, pentru că problemele în operare nu au apărut de ieri, alaltăieri, ci se perpetuează de ceva vreme. Și, la fel, nevoia de schimbare a aeronavelor cu o flotă uniformizată formată din avioane mai eficiente, mai competitive și, evident, mai confortabile.
Conducerea Companiei TAROM şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor continuă măsurile care au ca obiectiv creşterea operativităţii, eficientizarea activităţii, diminuarea timpilor de imobilizare ai aeronavelor la sol și eliminarea întârzierilor în programul de zbor, se mai menționează în încheierea comunicatului de presă. Nu se spune însă când au început luarea măsurilor și care au fost aceste măsuri de eficientizare. Că nu se prea vede niciun rezultat.