Cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, Ryanair, a luat decizia închiderii bazei sale operaționale de pe Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” Timișoara. Anunțul a fost făcut astăzi, sec, într-un comunicat de presă. Compania explică și motivele pentru care închide această bază: performanțe comerciale slabe. De asemenea, cei de la Ryanair mai spun că există cerere mai mare în alte părți și prin urmare avionul bazat la Timișoara ar puea fi folosit mai cu folos.
Baza care avea alocată o singură aeronavă va fi închisă odată cu intrarea în vigoare a orarului de vară, pe 25 martie. Ryanair va continua însă să opereze zborurile Timișoara-București și Timișoara-Milano Bergamo dar cu aeronave de la alte baze. Prin urmare, vor dispărea cursele Ryanair din Timișoara către Berlin, Charleroi, Dusseldorf, Frankfurt Hahn și Londra Stansted.
David O’Brien, chief commercial officer al Ryanair, a declarat, citat în comunicatul transmis azi: ”Regretăm închiderea bazei noastre de la Timișoara începând cu 25 martie cauzată de performanța comercială slabă. 2 rute către Milano și București vor fi în continuare operate cu aeronave de la alte baze pe perioada orarului de vară. Toți pasagerii afectați de această decizie vor fi notificați prin email și SMS și vor fi înștiințați de opțiunile pe care le au la dispoziție – fie returnarea integrală a banilor, fie transferul pe zboruri alternative. Actualul program de zboruri care include 7 rute de la Timișoara va fi operat în continuare conform planificării, până la închiderea bazei pe 25 martie, și ne cerem scuze tuturor pasagerilor pentru neplăcerile cauzate de această decizie”.
Baza Ryanair de la Timișoara fusese deschisă, cu surle și trâmbițe, pe data de 1 septembrie 2016. Plecarea Ryanair de pe aeroportul bănățean lasă loc expansiunii celor de la Wizz Air, după ce și compania Blue Air și-a restrâns activitatea în vest în urma unui conflict cu conducerea aeroportului ”Traian Vuia”.
Aeroportul de la Timișoara este a treia încercare eșuată a transportatorului aerian irlandez de a dezvolta baze operaționale în România și de a amenința supremația low-costului WizzAir. Ryanair a mai intenționat în trecut să se instaleze la Târgu-Mureș și la Constanța, proiecte pe care le-a abandonat în scurt timp din aceleași motive. Singura bază a irlandezilor care rezistă este cea de la București unde însă Ryanair nu se dezvoltă cum ar vrea pentru că nu poate obține condițiile preferențiale pe care și le dorește.