Foto: NEWSAIR.RO
Evenimentul Ryanair mult-așteptat care s-a desfășurat astăzi la București a fost mai degrabă unul dezamăgitor chiar dacă s-a bucurat de participarea a însuși CEO-ului companiei, controversatul Michael O`Leary. MOL care întotdeauna se face remarcat prin declarații bombastice menite să atragă atenția tuturor, a venit până la București doar ca să anunțe deschiderea unei baze operaționale a companiei pe cel mai mare aeroport din România. Ceea ce oricum era de așteptat și nu mai reprezenta o surpriză. Surprinzător a fost însă faptul că acesta nu e deloc stilul Ryanair.
Să aruncăm doar o scurtă privire în timp, nu mai departe de săptămânile trecute.
Pe 14 ianuarie, Ryanair anunță baza nr. 78 la Timișoara cu o aeronavă și 6 rute noi.
Pe 9 februarie, Ryanair anunță baza nr. 79 la Nurnberg, Germania, cu o aeronavă și 5 rute noi.
Pe 10 februarie, Ryanair anunță baza nr. 80 la Hamburg, Germania, cu două aeronave și 7 rute noi.
Deci asta înseamnă anunțul deschiderii de baze noi pentru Ryanair. Și, atenție! La niciuna dintre aceste lansări menșionate anterior, nu a participat CEO-ul O`Leary.
Astăzi, a venit ditamai șeful companiei și a anunțat baza cu nr. 81 la București, cu 3 aeronave și 2 rute noi, Atena și Timișoara, care fuseseră oricum lansate de mai multă vreme.
Așadar, venirea lui MOL la București cred că are, defapt, un alt mesaj. Cum dealtfel a și declarat Michael O`Leary, Ryanair nu a ajuns încă la o înțelegere cu Aeroportul Henri Coandă în privința înlesnirilor pe care le cere operatorul irlandez ca să opereze aici. Înlesniri financiare, firește, însemnând reduceri de taxe. ”Noi vrem și putem să creștem masiv în România, în următorii ani, dar, deocamdată aeroportul nu ne lasă. Prin urmare, ne vom dezvolta atât cât ne va permite Compania Aeroporturi București.” Vă reamintesc că anul trecut, un alt reprezentant de vârf al companiei, David O`Brien, chief commercial officer, tuna și fulgera la București că a trimis o super-ofertă la aeroport și nimeni nu le-a răspuns la telefon sau la e-mail. Vedeți ce mai spunea O`Brien în septembrie aici.
O`Leary estimează că Ryanair va ajunge la 1,6 milioane de pasageri transportați în/din România în 2016 și va depăși astfel compania Blue Air aflată în prezent pe locul 3 pe piața aeriană românească. Dacă obține ceea ce vrea de la aeroport, el promite că va deveni compania aeriană nr. 1 din România și că, în următorii 5 ani, va ajunge să transporte 10 milioane de pasageri anual la/de la noi.
Compania va baza la București, începând din 30 octombrie, 3 aeronave și susține că se vor susține astfel 1,200 de locuri de muncă. Pe lângă noile curse spre Atena (de la sfârșitul lui martie) și Timișoara (din noiembrie), Ryanair va crește frecvențele spre Bruxelles-Charleroi (9/săptămână), Bergamo (9.săptămână), Malpensa (zilnic), Dublin (5/săptămână).
Ryanair a lansat astăzi și pagina în limba română și cu această ocazie, clienții își pot rezerva, până joi la miezul nopții, bilete pornind de la 9,99 euro/segment.
De asemenea, CEO-ul companiei a anunțat că biletele pe prima rută internă pe care opera Ryanair, Timișoara-București, vor fi puse în vânzare la sfârșitul primei săptămâni a lunii martie.
Foarte curând, veți putea viziona pe www.newsair.ro, un interviu pe larg pe care l-am făcut astăzi cu CEO-ul Ryanair, Michael O`Leary.