Foto: TAROM.RO

Într-o perioadă în care toate companiile din lumea asta încearcă să își concentreze cât mai multe dintre operațiuni în mediul online, TAROM și dovedește din nou anacronismul. Rămasă blocată în tehnicile de marketing ale secolului trecut (adica XX, ca să fim înțeleși… poate se aude și la TAROM că am trecut în secolul XXI de ceva vreme, în era tehnologiei!), compania națională lansează o ofertă specială pentru copii de care însă nu prea știe nimeni. Și faptul că la capitolul comunicare comercială sau de orice fel TAROM-ul stă prost, nu mai e o noutate pentru nimeni! Deci, nu ne mirăm de ce această campanie, la ora redactării acestui articol, era anunțată doar pe pagina de Internet tarom.ro. Nu tu pe Facebook, în newsletter sau oriunde altundeva… în fine, poate vor să o țină secret, ca multe alte informații din companie care ar trebui totuși să ajungă la urechile publicului călător, cum ar fi aceea că un avion a fost ținut la sol săptămâni întregi, cel puțin 4, pentru că angajații nu erau în stare să obțină o aprobare pentru achiziționarea unei piese simple (seal door) în valoare de 1,200 de euro. Dar despre asta, cu altă ocazie.

Revenind la promoție, fiecare copil cu vârste cuprinse între 0 și 12 ani (neîmpliniți), însoțit de un adult, care călătorește dinspre România către orice destinație externă operată de TAROM beneficiază de tarif zero și va achita doar contravaloarea taxelor de aeroport pe respectiva ruta. Biletele trebuie achiziționate între 1 și 5 iunie 2015 pentru o perioadă de călătorie cuprinsă între 22 iunie și 13 septembrie 2015. Oferta este valabilă doar pe cursele operate de TAROM. Și acum vine partea cea mai tare! Oferta este disponibilă la vânzare prin intermediul agențiilor TAROM și agenților acreditați IATA de pe piața din România. Zău! Se și menționează cu scris îngroșat ”Oferta nu este disponibilă la vânzare pe site-ul www.tarom.ro.”

Читайте также  JURNAL DE BORD: 48 DE ORE ÎN HO CHI MINH (II) – de LORA MATEI (FOTO + VIDEO)

Ne mai mirăm atunci de ce la TAROM, vânzările online reprezintă în jur de doar 10% din total în timp ce la companiile care țin pas-ul cu aceste vremuri, raportul este invers? Păi nu ne mirăm pentru că TAROM are în continuare o mulțime de agenții cu sute de angajați care trebuie să frece și ei menta cu un rost: acela de a vinde oferte speciale de care nu știe nimeni. Asta deși marele CEO privat, belgianul Christian Heinzmann se bătea cu pumnul în piept la preluarea mandatului, acum aproape 3 ani, că va face totul pentru creșterea vânzărilor online și va închide mare parte a agențiilor.

UPDATE!!!

La vreo două ore de la postarea acestui articol, TAROM a anunțat pe Facebook oferta. Cîteva ore și mai tîrziu, a trimis și un comunicat. Hai, hai, TAROM cu 300 de oameni în departamentul comercial dintre care unii mutați recent tocmai pentru a face comunicare comercială, ne mișcăm și noi mai cu talent???