Dupa 4 zile fabuloase in Singapore nu credeam ca aveam sa mai fiu fascinat de altceva in prima mea vacanta in Asia de sud-est. Evident ca m-am inselat. In a cincea dimineata petrecuta pe taram asiatic, ne-am prezentat frumusel la aeroportul Changi International pentru imbarcare pe zborul Malaysia Airlines cu destinatia Kuala Lumpur. E, practic, la o aruncatura de bat. A fost un zbor foarte scurt, de aproximativ o ora, cu o aterizare destul de “bumpy”, sa-i spun asa. Parea chiar ca la un moment dat burta avionului atinge varfurile palmierilor de pe intinsele plantatii peste care pluteam aliniindu-ne pentru aterizare. Au mai urmat si niste zguduieli destul de serioase (si nu sunt chiar fricos de fel) si, in fine, aterizarea in siguranta, in cele din urma. Am pasit pe Kuala Lumpur International Airport, vestitul KLIA, principalul hub al Malaeziei, fara prea mari sperante. Tocmai de aceea, nu ne-am planificat aici decat o oprire de 3 zile ceea ce s-a dovedit a fi mult prea putin.

SCUTERUL E UNUL DINTRE CELE MAI INTALNITE VEHICULE PE STRAZILE DIN KL

De la aeroport, am ales taxi-ul pana in oras. Aveam bagaje si am preferat comoditatea. O varianta mult mai rapida, insa, si mai ieftina, evident, ar fi fost KLIA Ekspres, trenul de mare viteza care te duce la KL Sentral in 28 de minute. Noi am facut o ora cu taxi-ul. Am ajuns in cele din urma la Rennaissance Hotel Kuala Lumpur, aflat la intersectia Jalan Sultan Ismail cu Jalan Ampang, chiar langa o statie de monorail, linia de tren suspendat, celebra in Kuala Lumpur. Un fel de metrou suprateran si suspendat in acelasi timp, care se bucura de mare succes pentru ca nu este prins niciodata in ambuteiaje si, credeti-ma, traficul in KL este un cosmar, nu sta niciodata la semafor si te duce prin punctele importante ale orasului.

Rennaissance Hotel nu a fost chiar cea mai buna alegere de cazare. Este destul de departe de toate obiectivele si nici nu impresioneaza cu dotari sau servicii. Pe noi ne-a convins piscina care este intr-adevar spectaculoasa, altfel sunt variante mult mai bune, cu siguranta. Hotelul are si el doua aripi, una mai noua si una mai veche. Evident ca ar fi de preferat sa prindeti o camera in aripa noua. Noi n-am prins. Un alt aspect important pe care l-am remarcat a fost invazia de sauditi din hotel dar si din KL in general. Luna august este perioada de varf a vacantelor si pentru cei din Arabia Saudita iar Kuala Lumpur este una dintre destinatiile preferate ale acestora. Peste tot erau sauditi… foarte multi dintre ei, imbracati occidental, ca deh erau in vacanta, in timp ce toate femeile… sotiile lor, adica, ii urmau indeaproape, ascunse din cap pana in picioare sub celebrele abaya negre. Nu au renuntat, saracele, la niqab (voalul care le acopera si nasul si gura, lasand la vedere doar ochii) nici macar in vacanta.

Читайте также  PRIMUL MEU ZBOR CU RYANAIR: NICI PREA-PREA, NICI FOARTE-FOARTE (FOTO)

Kuala Lumpur este o metropola impresionanta prin amestecul de oameni, religii, cladiri din cele mai diverse… indieni, chinezi, malay, musulmani, budisti, crestini, zgarie-nori, moschei, blocuri, mall-uri, temple… toate intr-un singur oras. Si am plecat sa vizitam acest oras.

PETRONAS TWIN TOWERS, CELE MAI INALTE TURNURI GEMENE DIN LUME

Prima oprire a fost, normal, emblema KL: turnurile gemene Petronas Towers. Nici n-ai cum sa le ratezi fiind cele mai inalte cladiri gemene din lume cu aproape 452 de metri inaltime. Au fost, timp de 6 ani, din 1998 pana in 2004, cele mai inalte cladiri din lume. Hulite de foarte multi, turnurile Petronas sunt totusi o realizare arhitecturala remarcabila care atrag acum milioane de vizitatori. Au 88 de etaje, fiind unite pe la jumatate (la etajele 41-42) de un pod spectaculos (the skybridge), unul dintre cele mai vanate locuri de catre turistii care viziteaza KL. Initial, accesul pe skybridge, pentru o privire de ansamblu asupra orasului a fost gratuit, acum e pe bani, dar au acces doar o mie de vizitatori pe zi. Poti alege sa mergi doar pana la skybridge sau sa continui sa urci pana la etajul 86, dupa o oprire pe skybridge. Fiind mult prea mare coada la acest obiectiv, noi am renuntat. Am preferat sa privim orasul de sus, din KL Tower, o alta atractie despre care va voi spune cate ceva mai jos. In Petronas Towers mai gasiti si unul dintre cele mai mari mall-uri din Malaezia si din Asia de sud-est: Suria KLCC.

SURIA KLCC

Are 140,000 de metri patrati si ocupa sase niveluri la baza turnurilor. Aici gasiti orice magazin va doreste inima, inclusiv oricare dintre cele mai luxoase care va poate trece prin minte. Si da, in aceste magazine luxoase, de posete si ochelari de soare, erau toate nevestele saudite imbracate in negru din cap pana in picioare si incaltate in adidasi.

FORFOTA DIN GOLDEN TRIANGLE

Odata plecat de la turnurile gemene, pasesti practic in Golden Triangle, care este centrul comercial si de divertisment al metropolei. Marginita de trei strazi, Jalan Imbi, Jalan Sultan Ismail si Jalan Raja Chulan, aceasta zona iti ofera tot ceea ce iti poti dori in materie de magazine, restaurante, baruri sau locuri de distractie. Gasesti aici de la chioscuri mici ale localnicilor care vand tot felul de nimicuri, pana la magazine de fite care incearca sa va convinga cu haine ultimul racnet.

Читайте также  PISTA CIRCULARĂ POATE FI SALVAREA AEROPORTURILOR (VIDEO)

O STRADA OARECARE DIN GOLDEN TRIANGLE

Iar Bukit Bintang este chiar miezul cascavalului, este centrul centrului, cu cele mai trendy magazine si cele mai cool cluburi. De mall-uri nu va mai amintesc pentru ca sunt cata frunza si iarba… cel putin 66 de centre comerciale in tot orasul, v-am mai spus asta? Ei bine, aici ne-a prins o ploaie venita din senin de am crezut ca o sa ne inundam pe loc. A turnat cu galeata timp de vreo 15 minute incat abia daca mai putea vedea ceva printre picaturile imense. Si dupa aceasta ploaie, ne-a suras si noua norocul: am avut parte de cea mai ieftina masa, la un Pizza Hut, e-adevarat, dar ce mai conteaza cand tot ce mananci (si nu a fost putin) costa echivalentul a doar 4 euro.

O PLOAIE SCURTA DIN KUALA LUMPUR FACE CAT UNA DE 2 ZILE LA NOI

KL Tower este o alternativa foarte buna pentru cei care vor sa vada orasul de la inaltime. Este si mai ieftin si mai putin aglomerat decat Petronas Towers. In plus, de aici poti vedea chiar si cele doua turnuri gemene fara de care orice panorama a orasului pare irelevanta. Mai mult de-atat, aici este de fapt punctul cel mai inalt de la care poti observa metropola, avand in vedere ca urci pana la 276 de metri in turn.

MENARA KUALA LUMPUR SAU KL TOWER

Turnul a fost inaugurat in 1996 si este, in esenta, un turn clasic pentru telecomunicatii. Malaezienii l-au transformat insa intr-o atractie turistica asa ca au construit si o punte de observare, dar si un restaurant aflat pe o platforma rotitoare la inaltime.  Am incercat doar puntea de observare iar privelistea de 360 grade este fabuloasa.

PANORAMA KL DE LA 276 METRI INALTIME

Liftul te duce la 276 de metri in 54 de secunde, iar acolo sus ai la dispozitie cat timp iti doresti. Cand pleci, daca esti norocos, ai parte si de un spectacol de dansuri traditionale. Daca nu, tot iti ramane intrarea la micuta expozitie de reptile de la baza turnului. Singurul inconvenient ar fi accesul pana la KL Tower cunoscut si sub denumirea locala de Menara Kuala Lumpur: e pe un deal destul de mare si nu e tocmai o placere sa-l urci pe jos.

PETRONAS TWIN TOWERS BY NIGHT

Читайте также  BUCUREȘTI-LIVERPOOL ÎNCEPÂND DE ASTĂZI CU BLUE AIR

In fine, un alt obiectiv care nu merita ratat este Muzeul National din KL (Muzium Negara), locul unde afli toata istoria  Malaeziei, de la regatele hindu-budiste si sultanatele musulmane de la Malacca, pana la vremurile coloniale si independenta statului. Muzeul se afla foarte aproape de KL Sentral iar intrarea este destul de ieftina.

MUZEUL NATIONAL AL MALAEZIEI

Si daca tot am ajuns la Muzium Negara era si pacat sa nu facem o plimbare prin Perdana Lake Gardens, cel mai vechi si mai popular parc din Kuala Lumpur. Aflat chiar in inima orasului, parcul este o oaza de verdeata ce se intinde pe 92 de hectare in jurul unui lac artificial.

PERDANA LAKE GARDENS

Dupa o zi istovitoare de munca, localnicii vin aici sa ia o gura de aer curat. Si daca nu aerul curat e ceea ce cauti atunci ai de vazut mai multe lucruri cum ar fi un parc de pasari, o rezervatie de fluturi, o gradina de orhidee superba sau o alta gradina de hibiscus rosii care este floarea nationala a Malaeziei si o veti regasi mai peste tot. Si daca tot nu sunteti multumiti, aflati ca mai aveti si un parc de caprioare la indemana. Nu va mai spun de maimutee cersetoare care sunt la tot pasul, libere in natura, mai ales in locurile unde de obicei vin mai multe masini. Se strang toate acolo si asteapta sa primeasca si ele ceva. Daca nu primesc, vin si isi iau singure asa ca aveti grija.

MAIMUTELE CERSETOARE NU VA IARTA IN LAKE GARDENS

Si daca tot mai vreti cateva obiective, tot aici gasiti Planetariul, Palatul Parlamentului si Monumentul National. Si cred ca e suficient.

In fine, pentru ca va spuneam ca am stat doar 3 zile, nu am apucat sa vad mare lucru in Merdeka Square, adica Piata Independentei. O vizita de seara a fost, in mod cert, insuficient pentru a descoperi cu adevarat locul unde a fost inaltat pentru prima data steagul malaezian, in 1957. De atunci, a devenit locul unde, in fiecare an se sarbatoreste Ziua Nationala. Si cand te gandesti ca inainte a fost doar un teren de cricket. Acum gasiti aici o serie de cladiri spectaculoase precum Sultan Abdul Samad care gazduieste Ministerul Culturii si Artei sau cladirea Catedralei Anglicane St. Mary.

MERDEKA SQUARE

Evident insa ca acest oras cu 1,6 milioane de locuitori este mult mai mult decat ce am apucat eu sa vad in 3 zile. Este in primul rand un oras foarte viu, cu oameni foarte primitori, un oras in care iti vei dori sa revii intotdeauna.