Aeroportul privat Tuzla din județul Constanța, operat de Regional Air Services, raportează iar cifre de trafic în creștere față de anii anteriori. La solicitarea NewsAir.ro, aeroportul Tuzla, certificat pentru zboruri internaționale, a transmis că în 2017 a înregistrat 16.077 de pasageri. Cu un an înainte, în 2016, aeroportul înregistrase 15.288 de pasageri. Grație poziției sale geografice, tradiției de operare, structurii și experienței sale, aeroportul Tuzla are un statut atipic în raport cu celelalte aeroporturi românești, iar contractele sale cu companii de transport acoperă în prezent curse al căror program poate fi modificat prin urmare de aici nu sunt operate zboruri regulate în înțelesul clasic așa cum sunt ele denumite în cazul celorlalte aerogări. Chiar și-așa, aeroportul este cuprins în toate statisticile de profil pentru că oferă servicii de transport.

În ceea ce privește mișcările de aeronave, anul trecut au fost executate 25.278 de aterizări/decolări față de 18.078 cu un an înainte. Aeroportul Tuzla este unul dintre cele mai active și mai încărcate aeroporturi din țară, au mai precizat pentru NewsAir.ro reprezentanții săi, în ultimii 5 ani fiind constant, în ciuda dimensiunii sale reduse și a pistelor de iarbă, în top 3 aeroporturi românești ca număr de mișcări aeronave.

Cele mai multe zboruri de pasageri operate de la Aeroportul Tuzla în 2017 au fost tururile de litoral, zborurile către Delta Dunării – pădurea Letea, dar și spre Tulcea, București și Iași.

În cazul aeroportului Tuzla, au mai explicat reprezentanții RAS, intensificarea, creșterea activității de zbor nu vizează adăugarea de noi destinații aparținând marilor transportatori, ci încheierea de noi contracte cu companii al căror specific este în concordanță cu cel al aeroportului: transport offshore, companii care operează curse scurte, regionale – în România și țările din apropiere, contracte cu noi școli de zbor, cu centre de parașutism, cu micile companii care fac aviație utilitară. Tuzla își dorește să își păstreze specificul și să se dezvolte ca pol al aviației generale românești, să fie lider de piață al aviației non-linie și punct de atracție pentru operatorii europeni de acest tip, care, din păcate, până în prezent nu au gasit în România prea mult sprijin, au mai transmis reprezentanții Aeroportului Tuzla în răspunsul transmis NewsAir.ro.

Читайте также  CLUJ-ROMA FIUMICINO, ÎNCEPÂND DE ASTĂZI CU VUELING

De asemenea, ei au mai precizat că Aeroportul Tuzla va continua investițiile în modernizarea infrastructurii sale, conform planurilor lansate încă din 2011 și care au fost adaptate de-a lungul vremii. O parte dintre investiții s-au materializat deja (un nou depozit de combustibil, un nou terminal de pasageri, modernizarea hangarului), restul sunt încă în lucru, iar până în anul 2025 managementul intenționează să nu rămână nicio parte din infrastructura aeroportuară ne – reabilitată sau ne- modernizată.