Foto: AEROPORTUL INTERNAŢIONAL IAŞI

Începând de astăzi, 16 octombrie 2014, pista Aeroportului Internaţional Iaşi este operaţională pe întreaga lungime de 2.400 de metri, anunţă Consiliul Judeţean Iaşi într-un comunicat de presă. Asta, după ce noua pistă fusese inaugurată şi dată în folosinţă deja din luna august pe o lungime de 2.150 metri.


Foto: AEROPORTUL INTERNAŢIONAL IAŞI

Cu această ocazie, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei, a declarat: „Este o zi importantă în viaţa Iaşiului, în viaţa Moldovei: este ziua în care pista nouă de la Iaşi este operaţională pe întreaga sa lungime. Sunt finalizaţi toţi cei 2.400 de metri, cu toate marcajele, sistemul de balizaj şi cu procedurile de publicitate la nivel internaţional aferente. De astăzi toate companiile aeriene pot ateriza şi decola pe întreaga lungime a pistei, iar interesul acestora pentru Iaşi va creşte. Aeroportul modernizat este calea prin care Judeţul Iaşi şi întreaga Moldovă îşi vor descoperi bunăstarea şi viitorul. Aceasta este poarta principală de intrare în Iaşi, poarta prin care vor veni investitorii. Cu această pistă şi cu noul terminal, pe care îl vom termina anul viitor, vom construi un nou aeroport şi vom crea şansele Iaşiului de a redeveni o capitală şi Moldovei de a scăpa din subdezvoltare şi din sărăcie”.


Foto: AEROPORTUL INTERNAŢIONAL IAŞI

La rândul său, Marius Bodea, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Iaşi, a precizat că, din acest moment, pe aerogara ieşeană nu mai există restricţii de zbor. „Cu excepţia Airbus A380, care nu poate ateriza nicăieri în România, îndeplinim toate condiţiile pentru ca orice companie aeriană să opereze cu aeronave mari. În măsura în care economia judeţului va solicita existenţa activităţii de cargo pe Aeroportul Internaţional Iaşi, fapt care ne preocupă şi e un obiectiv solicitat Ministerului Transporturilor pentru a fi inclus în Masterplanul general de transport, avem suprafaţa necesară în proprietatea Consiliului Judeţean şi în administrarea Aeroportului. Proiectul de 3.000 de metri iniţial a fost etapizat. Prima etapă prevedea construcţia a 2.400 de metri, urmând ca restul lungimii să fie executată în mod special pentru transportul de mărfuri”, a afirmat Marius Bodea.

Читайте также  BĂTAIA DE JOC NUMITĂ TAROM SAU CUM SE FAC ANGAJĂRILE LA OPERATORUL NAȚIONAL


Foto: AEROPORTUL INTERNAŢIONAL IAŞI