Compania națională TAROM anunță (pentru a câta oară în ultimii an) că a făcut un prim pas în vederea redresării activității sale. Astfel, reprezentanții operatorului transmit într-un comunicat de presă că la finalul anului trecut s-au făcut economii de 12,7 milioane de lei (adică aproape 3 milioane de euro) doar din reevaluarea cheltuielilor aferente activităților logistice și informatice. Iată, în continuare, comunicatul integral:

”Directorul General al Companiei TAROM a solicitat, în perioada 20 noiembrie – 29 decembrie  2017, realizarea unei analize la nivel intern privind impactul economico-financiar al cheltuielilor Companiei TAROM. Astfel, a fost dispusă reevaluarea cheltuielilor, ceea ce a generat într-o primă etapă optimizarea activităților logistice ale TAROM, cât și eficientizarea operațiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor. În acest context  s-a realizat o scădere a cheltuielilor Companiei cu aproximativ 12.700.000 RON/an. Măsurile întreprinse de Directorul General reprezintă un prim pas în redresarea activității Companiei Naționale de Transport Aerian a României și repoziționarea strategică a acesteia in industria aviatică internațională.”

Ce se omite în acest comunicat (dincolo de numele directorului general Werner Wolf – poate pentru că e dificil de scris sau pentru că e al patrulea director în 3 luni) este valoarea pierderilor cu care încheie TAROM anul sau măcar o estimare a acestora. Un lucru e cert, compania națională a încheiat un nou an pe pierdere (cred că al 9-lea) și mare lucru că încă mai zboară după toate frământările prin care a trecut din 2013 încoace, cel puțin. De asemenea, în comunicat nu se precizează exact cum s-a realizat optimizarea activităților logistice și informatice: s-au renegociat contracte, s-au tăiat de la finanțare anumite activități, au fost dați oameni afară, s-au micșorat salarii sau e doar o reevaluare din pix?

Читайте также  WIZZ AIR A AJUNS LA CINCI MILIOANE DE PASAGERI LA CLUJ

Noul director general, Werner Wolf, a fost numit în funcție pe 20 noiembrie 2017 de către Consiliul de Administrație al companiei, după ce predecesoarea lui, Daniela Dragne, și-a dat demisia. Werner Wolf a fost înainte șef al reprezentanţei BMW Timişoara-Arad.

În ultimii ani, TAROM a pierdut masiv cotă de piață pentru că nu a reușit să se adapteze noilor realități ale industriei aviatice marcate de asaltul companiilor low-cost. În vreme ce toate companiile legacy din Europa și-au ajustat modelul de business pentru a face față competiției mai ales pe zboruri scurte și mediu-curier, TAROM a rămas înțepenită în modelul clasic și nu a mișcat nicio elice pentru a-și proteja cota de piață în condițiile în care operatorii low-cost dădeau atacul susținut pe fiecare rută. TAROM, cu o organigramă supraîncărcată pentru un astfel de business competitiv și cu o flotă pestriță, ineficientă și îmbătrânită, a continuat să zboare în derivă fără un model concret de business și fără o conducere adevărată care să aibă curajul să ia măsurile care se impuneau demult. Asta și pentru că TAROM este în continuare o vacă de muls aflată la cheremul unor neica-nimeni ajunși vremelnic în vârful politicii de mahala din țara asta.