YR-BGF ÎN ZBOR
Foto: PLANESPOTTERS.NET
A fost o zi grea pentru departamentul Operațional al companiei TAROM. Câteva defecțiuni au fost suficiente pentru a perturba serios orarul de zbor pe toată ziua al operatorului național. Practic, cel puțin 3 aeronave au fost indisponibile și de aici o întreagă nebunie de întârzieri în lanț de la o cursă la alta. Să nu poți pune la zbor 3 aeronave din flotă este o chestiune serioasă pentru orice companie și mai ales pentru TAROM care, se știe, este în criză de avioane.
Totul a pornit de la zborul București-Nisa de aseară. Efectuată cu aeronava Boeing 737-700 înregistrată YR-BGF, cursa RO401 a ajuns cu bine pe Coasta de Azur la ora 9:26, conform Flightradar24.com, însă a fost supusă unei inspecții inopinate a autorităților aeronautice locale. Potrivit inofrmațiilor oficiale transmise astăzi de TAROM, ”imediat după parcarea la platformă, înainte de începerea debarcării pasagerilor, echipajul a fost informat că aeronava urmează să fie subiectul unei inspecții SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft). Echipa de inspecție SAFA a identificat o neconformitate apărută după aterizarea aeronavei pe aeroportul din Nisa iar comandantul aeronavei a decis remedierea acestei situații pe plan local. Deoarece remedierea pe plan local nu a putut fi asigurată, compania TAROM a decis trimiterea unei echipe tehnice cu prima aeronavă disponibilă care a și preluat pasagerii.” Oamenii care au așteptat în aeroportul din Nisa au primit din partea companiei TAROM vouchere pentru masă și au ajuns la București azi-noapte târziu. Avionul în cauză a revenit în România astăzi în jurul orei 14:30. Compania TAROM nu a oferit detalii cu privire la neconformitatea de safety descoperită de inspectorii francezi.
TAROM a comunicat totuși că ”în cadrul programului SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) de evaluare a siguranţei aeronavelor străine, autorităţile aeronautice civile din statele participante efectuează inspecţii la platformă la aeronavele străine care aterizează pe teritoriul acelor state. Aceste inspectii sunt inopinate si aleatorii, pot fi inspectate atât aeronavele operate de operatorii din ţările terţe cât şi cele operate de operatorii din UE. Neconformităţile constatate în cadrul unei inspecţii SAFA sunt clasificate în funcţie de abaterea de la cerinţele aplicabile şi influenţa acestora asupra siguranţei.”
În afară de YR-BGF indisponibilizată la Nisa, TAROM a mai avut o aeronavă lipsă. Este vorba tot despre un Boeing 737-700, înregistrat YR-BGH, care a stat timp de 3 zile degeaba în Insulele Feroe așteptând echipa de fotbal a României care a avut meci acolo. Acest avion a ajuns înapoi acasă de-abia astăzi după amiază, după ce a operat cursele charter RO7011/7012 pentru fotbaliști. Dacă ar fi fost la București, evident că ar fi putut fi pus la muncă și ar mai fi redus din avalanșa întârzierilor de ore bune.
În fine, lipsa celor două aeronave a cauzat în primul rând curselor externe, dar nici cele interne nu au stat mai bine. Asta pentru că din ceea ce am aflat, și un ATR al TAROM este pe bară așa că nici panul de zboruri interne nu e chiar acoperit. Așa că au fost întârzieri mari și la zborurile locale unde spre seară a fost introdus și avionul venit în cele din urmă de la Nisa, YR-BGF.
Iată, în continuare, doar câteva dintre întârzierile înregistrate la zborurile externe ale TAROM de astăzi, potrivit site-urilor Bucharest Airports, Flightradar24.com și Flightstats.com:
- RO201 – București – Chișinău – decolare 10:15 în loc de 9.00
- RO301 – București – Frankfurt – decolare 10:47 în loc de 8:35
- RO331 – București – Stockholm – decolare 13:45 în loc de 8:40
- RO361 – București – Amsterdam – decolare 9:44 în loc de 9:00
- RO381 – București – Paris – decolare 9:47 în loc de 9:15
- RO241 – București – Moscova – decolare 17:22 în loc de 13:15
- RO235 – București – Budapesta – decolare 14:36 în loc de 13:45
- RO263 – București – Istanbul – decolare 17:38 în loc de 16:25
- RO343 – București – Viena – decolare 19:41 în loc de 16:30
- RO273 – București – Atena – decolare 17:55 în loc de 16:30