Foto: NEWSAIR.RO
Compania poloneză LOT Polish Airlines mizează în continuare pe piaţa românească aflată în continuă dezvoltare aşa că va menţine trei zboruri zilnice pe ruta Varşovia-Bucureşti şi în orarul de iarnă 2014-2015 care tocmai a început. Introdusă la începutul verii, a treia cursă LOT spre capitala României s-a bucurat de succes ceea ce i-a determinat pe oficialii companiei să o păstreze. În aceste condiţii, operatorul polonez va depăşi mai mult ca sigur 100,000 de pasageri transportaţi din/spre România în 2014, după cum au declarat astăzi, aceasta fiind dealtfel şi ţinta programată pentru acest an.
Prezent astăzi la Bucureşti, Jiri Marek, executive director sales & distribution LOT, a anunţat că vânzările de bilete din/spre România, în perioada ianuarie-septembrie 2014, au înregistrat deja o creştere de 20% faţă de perioada similară a anului trecut. În aceste condiţii şi ţinând cont şi de numărul de zboruri care a ajuns acum la 20 pe săptămână, LOT Polish Airlines a devenit al patrulea operator străin full service de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
JIRI MAREK, EXECUTIVE DIRECTOR SALES&DISTRIBUTION LOT
Foto: NEWSAIR.RO
Acum, cu ce vrea să atragă compania LOT? În primul rând, se mândreşte cu una dintre cele mai tinere flote aeriene din Europa care include şi celebrele avioane Boeing 787 Dreamliner. Astfel, în cazul unui zbor lung-curier cu tranzit în Varşovia, LOT vă garantează că veţi zbura pe ruta intercontinentală la bordul celei mai avansate aeronave din punct de vedere tehnologic, Dreamliner, ceea ce nu ar fi posibil în cazul altor companii. În plus, pe segmentul scurt, de la Bucureşti la Varşovia, pasagerii vor călători la bordul unor aeronave moderne Embraer configurate cu doar 2 scaune de-o parte şi de alta a culoarului ceea ce oferă mai mult spaţiu şi confort.
În al doilea rând, LOT se laudă cu reducerea considerabilă a timpului de conexiune în aeroportul Chopin din Varşovia. Astfel, compania poloneză susţine că oferă în prezent cel mai scurt zbor cu conexiune din Bucureşti spre New York JFK, de doar 12 ore şi 25 de minute, cu tot cu schimbarea avioanelor în capitala Poloniei.
Pasagerii LOT pot alege 3 frecvenţe zilnic (cu excepţia duminicii când sunt doar 2 zboruri). Zborul de dimineaţă, LO644, decolează la ora 6:00 şi ajunge în Varşovia la 6:45. Aceasta este, spun reprezentanţii LOT, cea mai bună opţiune pentru oamenii de afaceri care zboară nu doar în capitala Varşoviei ci şi spre multe alte destinaţii din Polonia şi Europa precum Viena, Munchen, Cracovia, Wroclaw, Gdansk, Paris, Londra, Stockholm, Copenhaga sau Amsterdam. Timpul de conexiune pentru aceste destinaţii a fost redus drastic la mai puţin de o oră ceea ce face ca întreaga călătorie până la destinaţia finală să fie rapidă şi convenabilă. Călătorii pleacă astfel din Bucureşti la ora 6:00 şi pot ajunge în orice capitală vest-europeană la 9:00-9:30 cu transfer prin Varşovia. Totodată, conexiunile către zboruri intercontinentale durează acum mai puţin de două ore, se laudă reprezentanţii LOT.
Zborul de după-amiază, LO642, este opţiunea perfectă pentru călătoriile long-haul. Cursa ajunge la Varşovia la ora 15:45 ceea ce reduce timpul de transfer pentru cursele spre New York, Chicago sau Toronto la mai puţin de două ore.
Pe lângă optimizarea orarelor de zbor, LOT îşi ademeşte clienţii cu noi servicii. De exemplu, a fost introdusă a treia clasă de zbor, LOT Economy Plus, care este segmentul intermediar între Business Class şi Economy, oferind servicii comparabile cu cele din clasa superioară dar la preţuri apropiate de cele aferente clasei inferioare. Pentru pasagerii mai puţin pretenţioşi, LOT a introdus LOT Economy Simple ceea ce îţi oferă posibilitatea să plăteşti doar biletul fără alte servicii suplimentare. Pasagerul este cel care decide dacă vrea să transporte şi un bagaj sau dacă vrea să mănânce şi să bea ceva la bord. Toate acestea pot fi comandate contra cost, ulterior.
LOT Polish Airlines este printre singurele companii din Europa care a început să o ducă destul de bine. Aflată în plin proces de restructurare, compania va obţine anul acesta, în premieră pentru ultimii ani, profit operaţional estimat la 20 de milioane de dolari, potrivit lui Jiri Marek. Tot ca urmare a acestui proces de restructurare, operatorul nu îşi poate extinde activitatea din România mai devreme de anul 2016. Ei bine, pentru 2016 însă, LOT şi-a propus o expansiune importantă dorind să îşi dubleze numărul de pasageri de pe piaţa românească. În 2016, compania are în vedere să înceapă operaţiuni de la alte 2-3 aeroporturi româneşti şi chiar să introducă zboruri suplimentare spre/dinspre Bucureşti.
LOT Polish Airlines a transportat anul trecut spre/dinspre România, peste 76,000 de pasageri având un grad de încărcare a aeronavelor pe această rută de peste 78%, conform informaţiilor furnizate de oficialii companiei în luna martie 2014.
În ceea ce priveşte eşecul companiei EuroLot, o companiei complet separată deţinută tot de statul polonez, care şi-a anulat lansarea zborurilor de la Cluj Napoca, reprezentanţii LOT au afirmat că zborurile au fost anunţate foarte târziu şi de aceea vânzările au fost sub aşteptări. LOT a vândut câteva bilete pe această rută operată în regim code-share iar pasagerii vor fi protejaţi conform reglementărilor în vigoare.