OVIDIU TENDER (stânga) ŞI CĂTĂLIN BUŢU (dreapta) LA LANSAREA FLY ROMANIA
Foto: NEWSAIR.RO

Astăzi chiar este ziua lămuritoare în privinţa Fly Romania. Anunţate cu surle şi trâmbiţe, zborurile operate de compania lui Ovidiu Tender, Ten Airways, sub brandul Fly Romania chiar par acum să se apropie de un eşec răsunător care numărăr însă şi câteva mii de păgubiţi. Culmea, după ce la conferinţa de lansare din martie, la care am participat, Ovidiu Tender a fost cel care s-a lăudat cu acest pas major din viaţa Ten Airways de a opera şi zboruri regulate, iată că acum se delimitează complet de brandul Fly Romania şi de directorul Cătălin Buţu care era angajatul lui (iată-i în foto de la lansare, la aceeaşi masă). În plus, pe data de 11 martie 2014 când s-a desfăşurat conferinţa, Fly Romania a fost prezentată drept un brand comercial al Ten Airways şi nicidecum o companie separată cu care Ovidiu Tender nu ar avea nimic de a face. Pentru reamintire, vă invit să recitiţi şi articolul de la lansarea operaţiunilor aici.

Căutând prin notiţe, am găsit declaraţiile de la anunţarea zborurilor Fly Romania, eveniment petrecut, aşa cum vă spuneam, pe 11 martie 2014, la 18 Lounge din turnul de sud din Piaţa Presei. Iată ce spunea acum mai puţin de 5 luni, omul de afaceri Tender: “Am schimbat managementul Ten Airways şi acum este mult mai ok. Astăzi suntem în măsură să lansăm zborurile regulate, pentru moment în Europa, apoi, pe măsura rentabilităţii, să lansăm şi zboruri intercontinentale. Al doilea pas, ca urmare a desemnării Ten Airways de către Guinea Bissau ca şi companie aeriană naţională, vom lansa zborurile care vor lega Europa de America de sud via Guinea Bissau”.

Читайте также  PISTA AEROPORTULUI IAŞI A FOST FINALIZATĂ ÎN ÎNTREGIME

Atitudinea se schimbă radical astăzi, la foarte scurt timp după ce Fly Romania transmite un comunicat cu privire la anularea mai multor zboruri ale sale şi la procesul de rambursare a banilor către cei care îşi rezervaseră bilete, un comunicat pe care îl găsiţi aici.

Omul de afaceri Ovidiu Tender a anunţat astăzi că firma Ten Airways, al cărui proprietar este, a încheiat colaborarea cu operatorul aerian Fly România, din cauza unor datorii neachitate de 400.000 de euro, precizând că nu a fost niciodată implicat în acţionariatul sau managementul Fly România, transmite agenţia Mediafax.

“Fly România este o societate cu capital privat în care nici eu, nici o societate din grup nu este acţionar. Ea este proprietatea lui Cătălin Buţu, fost CEO la Ten, care ne-a adus mari prejudicii atât materiale, cât şi de imagine prin asocierea cu noi. Ten, în dorinţa de a avea asigurată activitatea întregul an a încheiat un contract de presăari servicii cu Fly, pentru a pune la dispoziţia Fly aeronave şi personal specializat pentru efectuarea de zboruri la comanda Fly, care avea întreaga activitate comercială în propria responsabilitate. Văzând însă că lucrurile încep să ia o turnură nefavorabilă atât pentru noi, cât şi pentru clienţi, am dispus un control în urma căruia au rezultat deficienţe manageriale grave, urmate de pierderi financiare. Din relaţia pe care Buţu şi-a creat-o cu propria lui companie, Fly România, a rezultat un important debit al Fly către Ten, cifrat la 400.000 de euro”, a declarat pentru Mediafax Ovidiu Tender.

Omul de afaceri a explicat că ideea companiei a aparţinut exclusiv lui Buţu, iar firma care a operat zborurile Fly România era o firmă înfiinţată de mama acestuia.

Читайте также  SUPER OFERTA ZILEI: 20% REDUCERE LA TOATE BILETELE RYANAIR, DOAR ASTĂZI

“Singurul acţionar în companie este Cătălin Buţu. S-a pus problema să devenim acţionari dacă lucrurile merg bine. La un moment dat, după o lună-două, ne-am trezit că avem de încasat de la Fly România foarte mulţi bani. Atunci lucrurile au început să se schimbe. Am pus întrebări de ce nu achită aceste sume. I-am recomandat să-şi dea demisia de la compania mea, pentru că nu pot să fiu de acord să-şi creeze o căpuşă pe lângă Ten Airways. A plecat cu tot cu firma care opera Fly România, care nu mai are sediul la noi”, a continuat Tender.

El a arătat că a fost de acord cu propunerea lui Buţu pentru că astfel părea că va acoperi perioadele extrasezon, când operatorii mari nu au nevoie să închirieze aeronave în sistem ACMI sau charter. Tender a arătat că banii trebuie să existe undeva, iar dacă se va constata că s-au făcut fraude va face plângere penală împotriva fostului angajat, actualul patron al Fly România, mai scrie Mediafax.

Potrivit datelor disponibile la Registrul Comerţului, compania Necessair Consulting SRL, care operează zborurile Fly România, este deţinută intergral de Cătălin Adrian Buţu.