Foto: WIKIPEDIA

Iată că, în sfârşit, compania TAROM răspunde întrebărilor adresate de NewsAir.ro în urmă cu ceva timp. Mă rog, răspunde în oarecare măsură, întrucât, prevalându-se de faptul că unele informaţii ar fi de natură comercială sensibilă, TAROM a ocolit câteva întrebări. Aflăm însă că în primul semestru lucrurile s-au îmbunătăţit şi compania naţională a transportat circa 1 milion de pasageri, cu aproape 7% mai mult faţă de perioada similară a anului 2013. Am cercetat în arhivă şi am descoperit că anul trecut, în primele 6 luni, potrivit TAROM, compania a transportat 974.984 pasageri (adică tot aproape 1 milion), în creştere cu 1,4% faţă de anul precedent. De asemenea, gradul de încărcare a fost mai mare cu 3% în primul semestru din 2013 faţă de 2012, fără ca TAROM să comunice nici anul trecut cât a fost, de fapt. E bine însă că şi anul acesta s-a menţinut la acelaşi nivel, după cum spune TAROM. Dar având în vedere că numărul de pasageri transportaţi în S1 din 2014 a crescut cu 7% faţă de 2013, rezultă, la un calcul simplu, 1,043,232 pasageri, cu 68.200 mai mulţi decât în prima jumătate a lui 2013. Dar iată în continuare răspunsurile exacte ale TAROM la întrebările NewsAir.ro, aşa cum au fost ele transmise:

– Câţi pasageri a transportat compania TAROM în anul 2013? (Potrivit informaţiilor furnizate de Biroul de presă la începutul anului, numărul acestora a fost de 2,1 milioane. Îmi puteţi transmite cifra exactă?)

TAROM  a transportat în 2013, 2.1 milioane pasageri în anul 2013.

– Ce grad de ocupare a aeronavelor a înregistrat compania în 2013, atât pe rutele interne, cât şi pe rutele externe?

Читайте также  SUPER OFERTA ZILEI – MILANO, DOAR 89 EURO CU ALITALIA

În 2013, TAROM  a avut un grad de ocupare de 65% pe cursele regulate.

– Care au fost cele mai profitabile rute pentru TAROM în 2013?

Având în vedere mediul concurenţial în care ne desfăşurăm activitatea, nu vă putem pune la dispoziţie aceste date.

– Care au fost rutele pe care TAROM a transportat cei mai mulţi pasageri în 2013 şi câţi pasageri au călătorit pe acestea (TOP 5)?

Având în vedere mediul concurenţial în care ne desfăşurăm activitatea, nu vă putem pune la dispoziţie aceste date.

– Care au fost cele mai populare rute interne şi câţi pasageri au fost transportaţi pe acestea?

Având în vedere mediul concurenţial în care ne desfăşurăm activitatea, nu vă putem pune la dispoziţie aceste date.

– De ce nu a anunţat compania TAROM programul de iarnă până în acest moment, având în vedere că operatorii concurenţi, inclusiv cei low cost, au făcut publice aceste date şi au pus în vânzare orarul de iarnă încă de acum câteva luni? (între timp TAROM a anunţat ieri orarul de iarnă)

Programul de operare al companiei TAROM este întotdeauna disponibil la vânzare cu până la 360 de zile în avans şi poate fi găsit actualizat în timp real pe website-ul www.tarom.ro 

– Care sunt noutăţile pe care compania TAROM le pregăteşte pentru orarul de iarnă 2014-2015?

Destinaţiile externe cu plecare din Bucureşti sunt: Amman, Amsterdam, Atena, Barcelona, Beirut, Belgrad, Bruxelles, Budapesta, Chisinau, Dubai, Dublin, Frankfurt, Geneva, Istanbul, Larnaca, Londra-Heathrow, Madrid, Moscova, Munchen, Nisa, Paris, Praga, Roma, Salonic, Sofia, Stockholm,TelAviv şi Viena ; din Iaşi, TAROM va opera către următoarele destinaţii: Roma, Torino, Londra (Luton), Bologna, Bergamo şi TelAviv ; din Sibiu TAROM va zbura către Munchen, iar din Cluj către Viena.

Читайте также  SUPER OFERTA ZILEI – DOAR MÂINE, BUCUREŞTI-BELGRAD CU 109 EURO

Destinaţiile interne, cu plecare din Bucureşti, pe care TAROM le va opera în această iarnă sunt: Timişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Baia- Mare, Satu – Mare, Iaşi şi Targu – Mureş.

– Ce destinaţii noi va introduce compania, la ce destinaţii va renunţa compania?

Orarul de iarnă 2014-2015 nu va suferi schimbări faţă de orarul de vară 2014, din punct de vedere al destinaţiilor.

– Având în vedere modelul Iaşi, care se bucură de succes potrivit declaraţiilor oficialilor companiei, aveţi în vedere să introduceţi acelaşi model şi la alte aeroporturi (de ex. Cluj, Timişoara?) Dacă DA, unde, de când şi spre ce destinaţii?

În prezent, TAROM îşi propune să consolideze structura actuală de operare. Flota existentă nu ne permite extinderea  modelului Iaşi pe alte aeroporturi din ţară, însă în permanenţă se fac studii de fezabilitate pentru a găsi cele mai bune variante de călătorie pentru pasagerii noştri.

– Câţi pasageri a transportat compania pe primul semestru al anului 2014, cu ce grad de încărcare a aeronavelor şi care au fost cele mai populare rute?

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

– Cum apreciaţi aceste rezultate de pe primul semestru comparativ cu perioada similară a anului trecut?

În primul semestru al anului 2014 , TAROM a transportat un nr de aprox 1 mil pasageri în creştere cu 7 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior .

Gradul de încărcare a aeronavelor se menţine la acelaşi nivel cu cel înregistrat în perioada similară a anului anterior ( S1/2013), în condiţiile în care capacitatea pusa în vanzare s-a majorat cu 10%.