Foto: ZIUANEWS.RO

Apele se tulbură din nou la TAROM. Sau poate de-abia acum încep să se limpezească. Cert este că CEO-ul Christian Heinzmann are zilele numărate la cârma companiei. Consiliul de administrație al transportatorului a hotărât astăzi suspendarea lui din poziția de accountable manager (manager responsabil de resursele companiei), începând cu data de 22 martie, a anunțat astăzi, într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Decizia vine ca urmare a unui raport al Autorității Aeronautice Civile, a mai precizat ministrul.

“Ancheta la TAROM a început de peste 2 săptămâni. A avut și incidentul de la Budapesta o influență în a grăbi această analiză”, a declarat ministrul Cotescu citat de Hotnews. “După regulile aviației, managerul trebuia să asigure resursele financiare și de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei”, a mai precizat oficialul.

Tot ministrul a mai adăugat că în ședința de astăzi ar fi trebuit discutată și activitatea de CEO a lui Heinzmann dar asta nu s-a putut face din lipsă de cvorum. Ministrul Costescu spune că ședința CA s-a întrerupt după ce Christian Heinzmann a părăsit încăperea și a determinat astfel lipsa cvorumului.

“Directorul Heinzmann a arătat o lipsă de responsabilitate de a-și asuma să discute niște deficiente de management. Nu mi se pare în regulă”, a spus Costescu. Totuși, potrivit ministrului, situația se va discuta din nou peste trei zile când CA-ul va ține o nouă ședință.

Potrivit Hotnews, Costescu ar mai fi spus că există o serie de nemulțumiri și deficiențe constatate în activitatea belgianului Christian Heinzmann la cârma operatorului aerian național, precum nerealizarea bugetului de venituri și cheltuieli. “În loc să aibă 8 milioane pierdere așa cum își asumase, au avut 41 de milioane pierdere anul trecut. Este inadmisibil în condițiile în care pe piața europeană prețul kerosenului a scăzut puternic”, a declarat Dan Costescu.

Читайте также  ZBORUL RYANAIR BUCUREȘTI-LONDRA DE ASTĂZI, ÎNTÂRZIAT MAI MULT DE ȘASE ORE

Potrivit ministrului, există deficiențe și în ceea ce privește politica resurselor umane. “Peste 25% din personalul tehnic de la Tarom a înregistrat concedii medicale. Nu am mai văzut nicăieri așa ceva. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Acest lucru nu poate continua”, a spus Costescu. Iar problema concediilor medicale ”asigurate” este o meteahnă veche la TAROM despre care Heinzmann chiar avea cunoștință. Că doar mi-a declarat ferm în decembrie anul trecut, în interviul cu el și cu ceilalți membri CA, că știe ce se întâmplă și este pregătit să sesizeze organele de anchetă. N-a sesizat pe nimeni până acum, evident.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a mai declarat că adminstratorii Tarom vor discuta luni într-o nouă ședință activitatea de manager general desfășurată de Heinzmann și vor pune în balanță eventualele despăgubiri pe care le-ar avea de plătit belgianului în cazul revocării din funcție cu pierderile înregistrate de operatorul național aerian, mai notează Hotnews. În plus, a spus ministrul, există o clauză care permite companiei să revoce directorul, pentru management defectuos, fără nicio urmare pentru aceasta. “Heinzmann este de trei ani în funcție și este foarte ușor de stabilit ce se putea face și ce nu la conducerea Tarom”, a precizat Costescu.

Christian Heinzmann conduce TAROM din noiembrie 2012 când a fost recrutat și numit în baza ordonanței de urgență privind guvernarea corporativă la companiile de stat, pentru un mandat de 4 ani. Potrivit planului de administrare întocmit și aprobat în martie 2013, singurul dealtfel, TAROM ar fi trebuit să intre pe profit încă din 2015 dar compania a ratat și acest obiectiv pe lângă toate celelalte asumate de Heinzmann atunci, cum ar fi reducerea numărului de angajați și uniformizarea flotei.