Noul Terminal Plecari de la Otopeni e, deocamdata, nefolosit
Cu totii stiti deja ca Aeroportul “Henri Coanda”, cel mai mare si mai tare din tara, principala poarta de intrare (sau iesire) a Romaniei, are de la inceputul lunii noiembrie un terminal nou-nout de Plecari. Arata ca la carte: mare, luminos, stralucitor, cu dotari de ultima generatie… doar a costat 52 de milioane de euro! Oamenii care il deservesc insa, au ramas aceiasi, din pacate. Si sa va spun acum o poveste tipic romaneasca despre acest nou terminal occidental al aeroportului.
Merg la Otopeni sa conduc niste prieteni dragi care au zburat la Timisoara. Ii duc direct la noul terminal, zic, stiind din surse sigure ca acesta deserveste exclusiv cursele interne, deocamdata, si pe cele in Schengen… daca vom mai intra vreodata??? E-adevarat ca Tarom anuntase la un moment dat ca formalitatile de check-in se efectueaza la ghiseele 01-13, adica in vechiul terminal, dar nu mi-a venit sa cred ca au ramas acolo chiar si dupa mai bine de o luna. Ei bine, ba da. Ajungi in noul terminal si esti incantat de o imensa hala stralucitoare, dar pustie… doar cativa paznici speriati casca ochii pe la cele 52 de ghisee check-in nou-noute, dar nefunctionale. Iti dai 2 palme, iti spui in gand ca poate-l tin “de nou” p-asta, te infigi in bagaje (pentru ca nu exista carucioare de bagaje) si incepi sa te tarai catre vechiul terminal. Si e ceva de mers, nu e chiar floare la ureche. Dupa izul occidental din noua cladire, descoperi repede atmosfera imbacsita si super-aglomerata din ceea ce s-a transformat intr-o autogara (mai ales dupa mutarea low-costului). Faci slalom printre cozile de la ghisee, printre papornite si geamantane invelite in plastic ca sa ajungi, in cele din urma, in capatul total opus al aeroportului, la biroul Tarom. Asta doar pentru ca niste angajati de stat, comozi si cu salariu sigur, nu au catadicsit sa isi deschida macar 2 ghisee de check-in, pentru cursele interne pe care le opereaza exclusiv, in noul Terminal. N-are nicio logica! Intr-o industrie in care toti incearca sa le usureze viata calatorilor, sa transforme toate formalitatile, absolut necesare dealtfel, intr-o corvoada cat mai mica, sa faca toata calatoria cat mai comoda, romanii de la Tarom te pun sa bati aeroportul in lung si-n lat ca sa isi pastreze ei scaunele caldute. Pentru ca, evident, dupa check-in, trebuie sa te intorci in noul terminal ca sa ajungi la poarta de imbarcare. Mi se pare incredibil! E un non-sens ce se intampla. Si povestea nu se opreste aici.
Ii insotesc in continuare pe prietenii mei care aveau si un bebelus in carut. Macar atat, zic. Au noroc ca la controlul de securitate de la portile noi de imbarcare este gol si totul o sa decurga mult mai usor. Da’ de unde? Ajungem in fata scanerelor si o doamna tacticoasa de la paza ne redirectioneaza: sunteti cu carut, trebuie sa va intoarceti in vechiul terminal la control agabaritic!!! What the fuck? In ce tara traim? In loc sa te ia de mana si sa iti faca loc, sa gaseasca o solutie ca sa iti rezolve problema cat mai repede, mai ales ca nu mai era niciun alt pasager la control, ea ne intoarce din drum si spune ca nu se poate… nu si ca ii pare rau, ba dimpotriva. Cred ca ii parea chiar foarte bine ca ne-a facut-o! Cum sa faci nu stiu cate puncte de control de securitate intr-un nou terminal dar sa nu te gandesti ca s-ar putea ca pe acolo sa mai vina din cand in cand si niste amarati cu carut de bebelus. Nu vreau sa ma gandesc la persoanele cu dizabilitati, cat ar trebui sa bata aeroportul ala de colo-colo! Si-atunci mi-am zis: e clar, terminalul asta nu e de nasul nostru! Toate drumurile duc la vechiul aeroport, la vechile metehne, oricat ne-am stradui sa ne occidentalizam.
De ce-am mai cheltuit 52 de milioane de euro? De ce am construit o bijuterie de aproape 20.000 mp? De ce avem 52 de ghisee check-in noi, care stau nefolosite, daca noi ne inghesuim inca, exact ca la gara, la cele 52 pe care le aveam deja?