Foto: NEWSAIR.RO

35-40% din totalul angajaților companiei naționale TAROM sunt înrudiți între ei, mi-a declarat Tiberiu Țiclea, membru al Consiliului de Administrație și proaspăt chief administrative officer al operatorului aerian, el însuși fiind ginerele Anișoarei Cornilă, directorul Direcției Juridice din Ministerul Transporturilor.

Țiclea spune că a cerut în mod expres să vadă cum stau lucrurile din acest punct de vedere în compania TAROM și prin urmare a fost centralizată situația celor aproape 2,000 de salariați. Dintre cei 35-40% de înrudiți, doar 500 de persoane au recunoscut în mod oficial acest lucru prin menționarea gradului de rudenie în formulare interne. Trebuie specificat că potrivit procedurilor, oamenii nu erau obligați să precizeze această informație însă regulile s-au schimbat între timp, iar acum trebuie să spună la angajare dacă mai au rude în TAROM.

Tiberiu Țiclea a mai declarat, în cadrul interviului pe care l-am realizat la sfârșitul săptămânii trecute, cu el, cu CEO-ul Christian Heinzmann și cu alți membri ai Consiliului de Administrație, că a fost șocat de ceea ce a găsit în companie: ”procedurile în companie sunt teribile, procesele sunt confuze, există structuri care pur și simplu nu știu ce au de făcut, există structuri paralele care se ocupă cu același lucru chiar și în achiziții. În departamentul IT există 4 structuri paralele care nu știu una de alta și care, mai rău, se încurcă una pe alta”. Tcmai de aceea, Țiclea a spus că lucrează în prezent la realizarea unei hărți complete a modului în care ar trebui să arate de fapt derularea tuturor proceselor și procedurilor din companie. În plus, directorul administrativ va prezenta o nouă organigramă a TAROM în luna ianuarie dar și un nou sistem de evaluare reală a angajaților, întrucât, în momentul de față nu există nicio procedură de evaluare a personalului. Angajații nu au fixate niciun fel de obiective, a mai precizat Țiclea, iar departamentul Comercial, cel care ar trebui să vândă de fapt, este complet inert, în opinia aceluiași oficial. Prin urmare, acesta ar urma să fie reorganizat.

Читайте также  AIR MOLDOVA SUSPENDĂ OPERAREA ZBORULUI CHIȘINĂU-BUCUREȘTI

În privința unor eventuale măsuri de restructurare, Țiclea a menționat că nu vor căuta să dea oameni afară decât din departamentele unde este neapărat nevoie să se întâmple asta. Dimpotrivă, conducerea TAROM va încerca să crească, să se dezvolte prin mărirea numărului de aeronave și a rutelor nou-introduse astfel încât să poată menține cât mai mulți dintre angajați. Și, așa cum spuneam într-un articol anterior, TAROM își dorește să aducă înapoi personalul tehnic super-calificat B1/B2 specializat în întreținerea aeronavelor, oameni care au plecat din companie în căutarea unor salarii mai bune.